fredag 20. august 2010

En uke i Lucca

går fort, selv om tiden tilsynelatende får en annen dimensjon mens jeg er der.

Jeg har gått på italiensk kurs hjemme i vår, og gledet meg over å merke at noe av grammatikken sitter bedre enn tidligere, og at jeg faktisk klarer å gjøre meg forstått i de fleste situasjoner. Jeg merker at jeg begynner å kjenne byen godt, og at jeg er litt sikrere på hvor jeg havner når jeg tråkler meg frem gjennom de mindre gatene.

En del nye opplevelser har jeg hatt; stranden i Viareggio, Puccini opera i Torre del Lago, og besøk i Palazzo Pfanner. Men det er fortsatt mye jeg ikke har sett og opplevd i denne sjarmerende middelalderbyen.

Dessuten; ryggsekken som jeg hadde planlagt å få med meg hjem denne gangen, står fortsatt på loftet hos Kåre, så jeg kommer helt sikkert tilbake om ikke så altfor lenge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar