torsdag 19. mai 2011

Utenfor muren

I morges hadde jeg et ærend på jernbanestasjonen, og på veien tilbake, valgte jeg å spasere utenfor muren. Det slo meg at jeg ikke har tatt bilder av muren fra utsiden, så det gjorde jeg nå. Byen ligger godt skjermet, som du ser:


Det fristet å prøve å gå barbent i gresset, men det var stort sett stikkende gresstuster, så skoene kom fort på igjen.

På dette bildet skimtes Duomo di San Martino mellom trærne. Jeg tror jeg fikk med noen mennesker som spaserer på muren også. Det er byens parkområde.

Jeg tar en runde på muren hver dag, det er godt å komme litt opp fra bygatene og nyte utsikten mot fjellene. Det tar meg ca. en time, hvis jeg da ikke setter meg på en benk eller to og nyter solen og tilværelsen. Det haster jo ikke med å komme hjem.


Dette er Porta San Pietro, en av seks porter som slipper trafikk og fotgjengere inn og ut av byen. Det er ikke så helt godt å se, men ut av porten kommer akkurat nå en av de små lokalbussene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar