tirsdag 17. november 2009

L d P f


- LUCCA digital PHOTO fest er neste store arrangement i byen. Det startet allerede lørdag, og varer frem til 8. desember.

Til byen kommer både italienske og internasjonale fotografer og eksperter på alt som har med foto å gjøre. Det avholdes workshops og foredrag, det arrangeres konkurranser, møter, diskusjoner, og det deles ut prestisjefylte priser. Man kan også bestille tid hos ekspertene og få sine foto vurdert. Dette er for de profesjonelle.

Til glede for et større publikum arrangeres det utstillinger åtte steder rundt omkring i byen og på muren, bl.a. av World Press Photo 09. Jeg har allerede kjøpt en billett som gir adgang til alle utstillingene - her tror jeg det gjelder å ta litt hver dag.

Jeg ville gjerne lagt inn noen bilder som jeg finner på nettet, men de er beskyttet av opphavsretten. Så du får nok nøye deg med mine når jeg har vært på noen av utstillingene.

Jeg har et godt kamera, men jeg er veldig lite fornøyd med egne evner som fotograf. Det har jeg tenkt å jobbe med i 2010. På den annen side er jeg blitt ganske god til å lage digitale fotobøker, og de blir faktisk fine selv om bildekvaliteten bare er så som så. Jeg lager for eksempel bok av denne bloggen, for å ha som et minne om mine to måneder som livsnyter i Lucca.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar