lørdag 17. oktober 2009

Høsten er kommet

til Lucca også. Ifølge Kåre, som var her og fikset TVen i formiddag, er det nå like kaldt som det pleier å være i desember / januar, altså på det kaldeste. Alle jeg kjenner fryser, for vinterklær har vi ikke bragt med oss.

Lørdag er markedsdag, så etter at Kåre gikk, tok jeg en tur dit for om mulig å finne en genser eller to, og ullsokker! På markedet selges absolutt alt mulig - klær, sko, sengetøy, duker, matvarer, vesker, juggel, belter, jeans - you name it. Og det er tydelig at mange italienere gjør sine innkjøp her. "Cashmere" sto det på skiltene, og litt cashmere er det nok i plaggene som kjennes både myke og varme ut. Det er ingen tvil om at høstens farge er lilla, og det passer bra for meg. Jeg trengte også et ytterplagg, og ser at den gode, gamle boblejakken har fått sin renessanse, også hos Armani. Det er helt greitt, for det har jeg ikke i min garderobe. Dagens fangst ble altså:


Jeg ser at alle unge jenter som skriver blokk, legger inn bilder av nyanskaffelser i sin garderobe og er  påpasselig med å fortelle hvor klærne kommer fra. Altså: Alt, bortsett fra boblejakken og cashmeresokkene (!) er fra gatemarkedet i Lucca. Boblejakken og sokkene kommer fra et vanlig stormagasin. Og den forreste jakken er ikke blå som det kan se ut som, den er lilla, og derfor helt "in". Nå trenger jeg en sort bukse, og kanskje et par støvletter av et eller annet slag, så skal jeg overleve godt til desember.

Et par bilder fra markedet:








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar