søndag 25. oktober 2009

Torsdag var jeg på møte i Stavanger

- via Skype! Ikke bare var jeg til stede, jeg holdt en presentasjon!

Foreningen som jeg jobber frivillig for, hadde berammet et medlemsmøte til 22. oktober. Jeg er sekretær, og Vidar, som er leder, sa litt fortvilet: "Men du er jo i Italia - hva skal vi gjøre da?" Med email og Skype var det ikke noe problem. Jeg laget invitasjon og sendte den ut før jeg dro. Jeg gjorde også min presentasjon klar, og laget gode speaker's notes, slik at Vidar kunne ta den dersom teknologien sviktet. Erfaringen tilsier at den gjør det fra tid til annen. Da jeg var vel på plass i Lucca, testet vi Skype, og det fungerte utmerket.

Likevel - vi var begge ganske spent torsdag kveld da klokken nærmet seg møtestart. Men det funket som det skulle. Vidar styrte presentasjonen i Stavanger, med bilde av meg i et hjørne av storskjermen, og jeg snakket fra Lucca.

Vi følte oss ganske avanserte :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar